tisdag, december 16, 2008

The Human Element

Den här veckan har vi THE-kurs på skolan. Det är en kurs som handlar om att finna sig själv och om att växa i sitt ledarskap. Jag har varit nervös inför den här kursen sedan jag började skolan i augusti. Jag vet ju inte vem jag är och därför har jag varit halvt panikslagen inför det här.

Så idag när vi skulle stå inför klassen och berätta om vilka vi är så kunde jag inte sluta skaka. Jag hade hjärtklappning och trodde på allvar att jag skulle svimma. Jag har aldrig någonsin varit rädd när hag stått inför 100, 1000 eller 10 000 personer för att föreläsa, sjunga, spela teater eller hålla tal. Men att ställa sig inför min klass på 30 personer och berätta om vem jag är, det är det hemskaste framförandet hittills under mitt liv. För vem är jag? Hur mycket vill jag att de ska veta?

Vi får se hur veckan fortlöper. Det kan bara bli värre...

Inga kommentarer: