torsdag, juli 30, 2009

Blogg av Eomin och Smilla

Idag är det inte bara Eomins blogg, idag är det Eomins och Smillas. Vi skriver detta gemensamt. Vi lever förvirrande liv just nu. Allt är upp och ner. Tanken slog oss till sist, vi förstod vad vi behövde; Vi behövde fly. Till Stockholm. Vi ska på Pride, vi ska tatuera oss, vi ska shoppa i underliga butiker på bakgator och vi ska supa oss så fulla att vi kommer ha problem att hitta in i tunnelbanevagnarna trots att vi sitter på perrongen.
Ja. Vi har helt klart kommit på ett vuxet sätt att hantera detta på. Vi tänker glömma livet för en helg, livet i Härnösand som bara medför förvirring.

Jag, Eomin, är kär. I samma person som vanligt, i samma person som jag aldrig verkar kunna, och inte vill, släppa taget om och som jag känner mig så underligt trygg och otrygg med på samma gång. Jag är glad att du finns och jag saknar dig.

Jag, Smilla, behöver få komma bort och låtsas att allt här hemma är som vanligt och att inga av dom förvirrande momenten egentligen existerar.

Vi ska helt enkelt låtsas att livet är precis så simpelt som vi tänker göra det till under den här helgen.

2 kommentarer:

Roberth sa...

Jag är inte avundsjuk att ni ska på Pride, det är nog den sista festival någonsin jag skulle besöka och då inte för att jag avskyr homokulturen utan att dessa lever ett spinoff-liv samtidigt som de gnäller över att de är diskriminerade !

Sen det med din kärlek Eomin, du är skönt naiv, så kämpa på, så länge du är lycklig så gör du rätt och då ska du inte släppa taget om din kärlek :)

Northgrove sa...

Åh, saknade Pride litegrann i år, när jag tog del av en del av mina kompisars bilder därifrån. :( Jag var där ifjol, under EuroPride, och det var verkligen något jag inte ångrar! Vi var på en kul schlagerkväll dagen innan, och paraden dagen efteråt. Tyvärr regnade det då, tydligen som det gjorde en del i år också. Men hoppas att ni hade det kul i alla fall! Det är så skönt att komma bort från allt!