onsdag, juli 15, 2009

Halva mig

Nu har halva jag försvunnit, nu har jag gått ner 50% av vad jag vägde för 2,5 år sedan. Jag väger alltså 71 kg och har gått ner 71 kg. Jag är 1.73 meter lång så det gör att jag har ett synnerligen normalt BMI på 23.7.

Jag vet att jag tjatar om det här, men jag är bara så lycklig och tacksam över att det har gått så här bra för mig. För 2,5 år sedan visste jag att jag var döende, det var bara en tidsfråga för mitt hjärta orkade inte längre. Och om jag inte hade dött inom en rimlig tid av fetman så hade jag troligen tagit mitt liv. Att vara så stor är inget liv, okända människor hånade mig och jag var för tung för att orka röra mig. Oftast satt jag bara inne för att slippa världens blickar och slippa ledvärken som blev följden av fysisk aktivitet. Just för att jag var så inställd på att döden var det enda alternativet så är jag idag så lycklig över att få se normal ut och orka leva. Och jag vill aldrig glömma hur det var för med det i minnet kan jag verkligen uppskatta livet nu.

En annan anledning till att jag vill berätta om det här är för att jag vill att folk ska inse att jag är likadan nu som då trots att jag idag får ett respektfullt bemötande av de flesta till skillnad från då. Då kunde okända människor känna att de hade rätt att berätta för mig hur äcklig jag var, precis som att jag var en idiot som inte förstod själv hur jag såg ut. Jag är inte en bättre människa idag men ändå behandlas jag som att jag är det, och det är sjukt.

6 kommentarer:

Patrik sa...

Du har all rätt att vara hur stolt som helst över dig själv. Låt ingen säga något annat!

Roberth sa...

Men saknar du inte den personen du bantat bort ibland ? ;)

Menar inte exakt den du var, utan syftar till massan, känns det inte onaturligt lätt ibland ?

I övrigt vet jag du är samma sköna person idag som du var 2006 förutom blondinlooking som kan ge fel signaler ibland ;)

Perfume sa...

Fan att man ska behöva ta skit pågrund av andras idiotiska attityd. Som hör mer till att deras stämband irriteras av deras aggiterade usla sinnen. Det är imponerande med förändringar för det bättre och jag är glad att jag fick se skillnaden! Synd jag inte kan ha en gammal före, och sedan en efterbild vart man själv är på väg! Fan va imponerad man blir!

Det är inte utsidan som ska dömma oss, men insidan som ska göra det; En ful insida hade inte kunnat skapa något så vackert.

Perfume sa...

Ej kommentar. Ursäkta. Är lat och hatar att skicka mejl. Men jag har funderat på flera saker och skule vara intresserad om du faktiskt hade kunskaper som kunde just gynna mig. Likaså om thyroid och para thyroid hormoner kunde vara releterat. Min syster fick reda på att hon hade cancer, så jag är lite extra nyfiken på vissa faktorer som kan vara releterade, så som vikt, bendensitet, hår, hud. Och så är jag intresserad för min skull också. För du tycks verkligen ha fint hår. Haha. I want.

Johan Nordin sa...

Carro, jag kände inte dig 2006 utan har enbart känt dig ett väldigt kort tag och jag gillade dig direkt från början! En fantastisk personlighet som ingen kan låta bli att skratta med!
Jag visste att du gått ner i vikt men att det var så mycket får mig att tappa hakan lite!
Det är sjukt starkt och du ska vara stolt det ska du vara för ingen kan någonsin ta ifrån dig det!

Loonin sa...

wow carro!! är nyfiken, är det varit något speciellt program du följt eller hur har du lyckats? grymt imponerande iaf!!

well well,
hoppas allt är bra i övrigt.

kram/
loonin