lördag, juli 11, 2009

Förändringens vindar

Jag är mitt uppe i en pågående förändring. Det är sommaren, den gör underliga saker med min kreativitet. Men jag har börjat fundera på hur moget det egentligen är att vara piercad. Jag är 22 år gammal och vill bli sedd som en seriös person. Jag har ju redan förstört mycket av det genom att bli blondin och det känns som att jag förvärrar situationen genom att ha en ring i näsan. Dessutom passar den inte riktigt ihop med min övriga stil, på 50/60-talet var det ju inte så vanligt med piercings.

Därför frågar jag som vanligt er som läser bloggen. Vad ska jag göra? Ska jag sluta visa vilken oerhörd rebell jag är och ta ur piercingen? Eller stör den inte så mycket? Är den till och med klädsam? Gah, jag vet i alla fall inte.

8 kommentarer:

Roberth sa...

Jag har alltid ansett tatueringar och piercingar som en för stunden kul grej som man ångrar sig många år senare..

Du däremot passar med din piercing, men om du ska gå in på allvar med 50/60 talsstil så är det helt fel, där har du rätt.

Fast egentligen, att vara retro är kul, men utveckling är att vara retro plus köra på nya stilar, så jag skulle nog behålla piercingen ett tag till för den är lite du i ett nötskal ;)

Northgrove sa...

Svårt, särskilt när jag inte sett dig i person. Men jag tycker i alla fall inte den stör, rent spontant. :) Kanske skulle det rentav bli "för mycket" att ta bort den. Ja, att det blir för mycket av den övriga stilen, och att den kompletterar lite snyggt och ger en personlig touch nu så här istället. Aja, jag vet inte riktigt heller, och har svårt att förklara. :D

Annars ser allt mycket snyggt ut! :)

Sara sa...

Jag tycker att den är klädsam på dej och en bra kontrast till 50/60 tals looken du har.
Kram Sara

McS sa...

Jag tycker inte den stör, den är väldigt diskret och du passar i den. Behåll, säger jag :)

Perfume sa...

Ta ut piercingen. Vad fan är rebelliskt med en till klon med piercing, då det har urvattnats till att bara vara en symbolisera hur infekterad det är med förlegade iden om vad som ser schysst ut. Du är väl inte på att börja följa strömmen som en död fisk ?

Mange sa...

Trivs du med piercingen så är det väl bara att ha kvar den. Det där med att fundera på hur "moget" det är att vara piercad sitter väl bara i dina egna tankar skulle jag tro. Jag plockade bort min piercing när jag var 29 eller nåt sånt, men det var iofs en som satt dold... Vissa tycker nog att din näsring är snygg, vissa tycker nog att den är ful.

Ta ut den och känn efter ett tag, kanske du vill ha tillbaka den efter en vecka?

Mimi, Höijer, naturligtvis sa...

Ta inte ut piercingen! Den utgjorde ett kaxigt snyggt intryck i hela 50/60tals stilen. Ett litet avbrott, men samtidigt så passade det sjukt bra in. Herregud jag låter som en mardröm. En modebloggare. Jaja. Jag var helt enkelt bara tvungen att kommentera, det var ju skitsnyggt. Rör ej. Tack på förhand

oobum sa...

En sådan liten och diskret ring kan du allt ha kvar för att ha lite förankring kvar i det rebelliska. ;)