onsdag, juli 08, 2009

Grottmänniskan framträder

Under mitt pågående försök att möblera om och få en lite mer dräglig tillvaro i min alldeles för trånga lägenhet så hittar jag igen många gamla skatter. Jag har insett att jag måste ha riktigt taskig genmassa för jag har inte kommit ett enda steg bort från samlarstadiet. Jag samlar verkligen på mig allt. Identifikationsarmbanden från sjukhusvistelser, prislappar från kläder där storleken på kläder jag blivit förvånad över att komma i står, anteckningar från politiska kurser jag gick för flera år sedan, den fula porslinskatten jag hittade i källaren i huset vi bodde i när jag var 3...

Och vad gör jag i det här läget, när det inte får plats längre? Slänger jag det? Nej. jag packar ner alla dessa små underliga minnessaker i kartonger och slänger ner dom i källaren. För kasta dem kan jag inte, det vore som att kasta bort mina minnen. Som sagt, jag har inte kommit långt från samlarstadiet.

1 kommentar:

Roberth sa...

Du är som de flesta andra, jag är likadan och det är jobbigt.

Du borde läsa lite Feng Shui, mycket bra att lära sig för hemmets ordning.