torsdag, juli 16, 2009

Anders flamma

Anders Eklund har skrivit i några formella papper att en kvinna som nu visat sig vara gift på annat håll är hans flickvän. Vad gör Aftonbladet? Dom låter självklart Englas mamma, Carina Höglund, skriva ett öppet brev till denna kvinna som inte är Anders Eklunds flickvän. Jag kan väl inte riktigt förstå varför man vill umgås med en barnamördare men jag förstår inte heller varför Englas mamma ska få rätten att berätta för människor som närmar sig Anders hur korkade de är i jämförelse med henne.

Känns som att det blivit en konstig grej av det här. I Sverige har vi fått många b-kändisar nu; Robinson-Jesus, Baren-Robban och Engla-Carina

3 kommentarer:

Northgrove sa...

Jag tycker att Carina Höglund är obehaglig, inte på samma sätt som mördaren, men på ett annat sätt. Vad heter t.ex. hennes blogg? Inte carinahoglund, nej, nej... englasmamma.blogspot.com. Så heter den. Hon vill vara Englas Mamma för folket, så att hon får så god exponering som möjligt. Det hela tycker jag är absurt, och jag skulle vända mig i graven om min mamma flippade ur och började bete sig som hon gör. Undrar om Engla gör det?

Det hela började ju enligt mig med SVT:s sändning av begravningen. En statlig TV-kanal som sände begravningen av en privatperson ingen av oss träffat, utan som blev känd för att hon... För att hon dödades spektakulärt. Ja, det är ju bara därför. Hon dog på ett häftigt sätt. Vi vet inte vem hon var, men nog fan dog hon på ett synnerligen anmärkningsvärt sätt! Skit samma vem hon var!

DÅ nappade SVT, antagligen efter "Englas Mamma" mer än välvilligt såg sitt kändisskap hägra. Hon kunde ju bli känd för sin döda dotter!

Nej, fy sjutton. Och få reagerar ens på det i media, vad jag vet. Aftonbladet låtsas som att det regnar och publicerar mekaniskt hennes "öppna brev", lika mekaniskt som SVT sände en begravning vi inte hade att göra med. :-(

Det finns inte bara en tragedi med Englas dödsfall, utan två. :-(

HDR-fotografen sa...

Det där med att hon var gift var något nytt för mig. Har du någon fin källa på det?

HDR-fotografen sa...

Fann den nu. Det var som jag trodde.