torsdag, juli 09, 2009

Kvitto?

Varje kund som passerar kassan blir tillfrågad om denne vill ha kvitto. Anledningen till detta är att det är väldigt krångligt att ge dem kvitto ifall de skulle glömma det och komma tillbaka senare så då är det lika bra att fråga varje person eftersom man inte kan veta vad som behöver redovisas.

Det härliga är att de flesta lagt sig till med fraser som de tycker är roliga i samband med att man frågar. 70% svarar antingen "Du får det av mig", "Nej, men kan ändå inte göra avdrag!" eller "Lägg det i arkivet!". Sedan kollar de på mig alldeles hoppfullt och väntar på att jag ska vika mig dubbel av skratt över fyndigheten. Och jag har inte samvete att berätta för dem att de är den trettiofjärde den timmen att säga samma sak, nej, jag småfnittrar och säger något intränat tillbaka så att de inte ska känna sig dumma.

Dom här fraserna har verkligen börjat gå mig på nerverna. Big time.

2 kommentarer:

Roberth sa...

Ingen som bara säger "släng skiten" ? Det gör jag oftast om inte jag behöver det för att kunna logga mina hysteriska Bensin och Etanol vanor ;)

Therese - Eira min ögonsten sa...

Hej Carro! :)

Vart jobbar du då?