måndag, september 01, 2008

It's a beautiful day

Det här är en bra dag. Idag började jag på min nya utbildning till Butiksledare/Säljare. Det känns väldigt bra efter första dagen. Allt är väldigt seriöst, det är en stor åldersspridning i klassen, alla verkar vara väldigt trevliga och framåt och dessutom har vi ett schema för höstterminen som gör mig fri på torsdagar och fredagar (Självstudier). Och dessutom har jag Marina med mig och det kändes väldigt bra i morse då jag minuterna innan jag steg in i klassrummet var ganska nervös.

Egentligen hatar jag självstudier men den andra goda nyheten kom i eftermiddags. Jag kommer troligen få mer extrajobb under den här vintern eftersom de ordinarie på mitt jobb ofta är lediga just torsdagar och fredagar. Det allra bästa är faktiskt ändå att en av de andra extraarbetarna fått fast anställning på ett annat jobb och därigenom ska han sluta. Därför kommer jag jobba stängning varannan helg i fortsättningen. Mitt jobb är faktiskt lite utav mitt största fritidsintresse, efter att ha jobbat där i över ett år så har jag fortfarande inte lessnat. Det trodde jag aldrig att jag skulle få uppleva. Och därför är utbildningen jag började på idag helt rätt.

Inga kommentarer: