söndag, september 28, 2008

Trådlöst nätverk

Bredbandsbolaget och jag kommer ganska bra överens. Oftast. Jag gillar dem och jag gillar deras tjänster, men det blev inte så bra den här gången.

Jag beställde trådlöst bredband, USB-nätverkskort och IP-telefoni från dem för en månad sedan. För en vecka sedan började jag fundera på vart fasen det tagit vägen. Då visade det sig att de skickat sms-avi på paketet till ett mobilnummer som jag inte haft på 3 år, jag vet inte vart de fått det numret ifrån. Så jag fick ett avi till sist och tågade iväg till tobakshandeln och hämtade ut det. När jag öppnade paketet så visade det sig att USB-nätverkskortet inte var med så jag ringde upp för att kolla. Då visade det sig att det hade hamnat i ett separat paket och att de skickat ett avi till fel nummer även där.

Så i natt när jag kom hem från jobbet hade jag till sist allt jag behövde för att koppla in det. Trodde jag. Men det visade sig att jag inte fått med snabbmanualen som kan vara till hjälp för installationen, den enda hjälpen jag hade att tillgå var hur jag kopplade in telefonsvarare på min hemtelefon. Men jag lyckades faktiskt få igång telefonen och modemet utan den.

Nätverkskortet fick jag också igång, men det ville inte prata med modemet. Men då hjälpte kundservice till och helt plötsligt sitter jag här och bloggar, i min lägenhet, för första gången på en månad.

Duktig jag.

Inga kommentarer: