måndag, juni 09, 2008

Så går knappt dagarna

Jag är så otroligt less på att vara ledig på dagarna. Det är så tråkigt. Det verkar ju helt stört att jag, världens lataste person, inte gillar att vara ledig. Men så är det. Jag lägger mig i bättre tid än när jag gick i skolan nu mer och kliver därför upp i ganska rimlig tid också. Det lämnar mig med en hel dag av sysslolöshet.

Jag har börjat se på Dr Phil, Mannen som pratar med andar och till och med Våra bästa år ibland.. Det är så patetiskt. Det är till och med ännu mer patetiskt när jag sitter och funderar ut ursäkter till att jag gör det. "Jo, men den där Dr Phil är ju inte alltid ute och cyklar. Det här är ju ganska bra". Nej, det är det inte. Inte på något sätt. Jag måste börja jobba snart annars blir jag galen.

Dessutom blir jag så överaktiv när jag väl gör något, men underaktiv när jag är ledig. Sitter jag inne orkar jag varken gå till affären eller gör lite mat, men jobbar jag eller umgås med folk är jag störande aktiv för att jag vet att jag snart förpassas till min sunkiga ettrummare och tristessen igen och jag vill få ut varenda droppe engagemang innan dess.

Inga kommentarer: