torsdag, juni 19, 2008

Jävla FRA

Jag är fortfarande otroligt arg över FRA-lagen(Se förra inlägget). Och ja-sidan vann bara med 5 röster! Hade exempelvis Federley, som skulle "följa sitt hjärta och rösta nej" verkligen gjort det så hade det gjort skillnad. Det behövdes bara att 3 till röstade nej. Eller att 6 ja-röstare lade ner sin röst.

På Expressen är det här hot news. Först en tredjedels framsida om fotbollen, sedan kan man läsa om kändisarnas bröstbråk, om fem somriga tårtor, om en korrupt polis, mer skit... Sedan kommer slutligen FRA. Otroligt hur viktigt detta framstår som i medierna. Jag skiter i om Pernilla Wahlgren mobbar Natacha Peyre för den senares bröst. Men jag bryr mig om min integritet och att den nu är hotad.

Dagens öppna meddelande
Då FRA nu får kolla mina sms, telefonsamtal och mail så kontaktar jag personer här, på ett icke tillgjort och fullt naturligt sätt. Då slipper FRA kolla ett mail mindre utan läsa det i min blogg.

Marina: Behöver du skjuts ut i morgon? Må Lenin skänka dig välfärd.

Nicklas: Mussolini är inte alls bättre än Mao. Du har blandat ihop det igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ah, expressen... Men det måste ju faktiskt erkännas att saker som FRA-lagen inte har vidare högt nöjesvärde, och underhållning är ju ändå den viktigaste samhällsfrågan att engagera sig i, right? ;)