torsdag, juni 19, 2008

FRA-lagen

Välkommen, nu lever vi i ett land som kan ha tagit ett av de första spadtagen för att bygga en stat där storebror ser dig (Tänk "1984", Sovjetunionen och Palestina). Nu får staten läsa alla dina mail, bugga din telefon och se din internettrafik. Riksdagen röstade igenom FRA-lagen. Federley, som gjort så stort nummer av att han minsann måste följa sitt hjärta, röstade för lagen. Jävla mes.

Nu måste vi starta namninsamlingar och vi måste ut på gatorna och protestera! Det här är inte okej. När har vi sett ett terroristattentat i Sverige? Det närmaste vi kommit som har lamslagit hela landet de senaste åren är att en man hade rakskum i sin kasse när han klev in på jobbet och blev terroriststämplad. Det hade man troligen inte kunnat stoppa genom att kolla hans mail. "Hej älskling, det är jag. Bara så du vet det har jag köpt raklödder idag och det tänker jag enbart använda för att raka mig med, inte spränga något! Puss!".

Vad händer om det mot all förmodan skulle bli krig i Sverige? Revolution som inte tjänar folket? Jo, då finns våra uppgifter hos FRA. Vi blir i stort sett åsiktsregistrerade. Vad händer när fel person jobbar där och säljer uppgifter om specifika personers förehavanden? Folk kommer veta om du skrivit till din polare att ni ska mötas på kommunisternas syjunta, dom kommer veta om du som 15-åring hade en flirt med nynazisterna och att du mailar med AA för att ta tag i ditt liv.

Jag kan lika gärna börja kontakta folk genom den här bloggen, mitt liv kommer ändå vara öppet.

Mamma: Jag jobbar i morgon från 15-21. Funderar på att ta senaste bussen hem till er så att jag är på plats på midsommarafton. Går det bra? All makt åt Stalin, ring mig.

Inga kommentarer: