söndag, juni 15, 2008

Rille, Sexy Chick, Puke Chick och säkerhetsbälten

Ålandskryssningen var en succé. Jag hade roligare än jag tänkt mig och jag är tillbaka med ohälsosamt mycket tobak, parfym och alkohol. Jag tänkte berätta om kvällen ur den nyfunna bekantskapen Rilles synvinkel. Han följde med Kim, Pege och Annes son och ingen kan påstå att han hade en lätt tillvaro under båtvistelsen.

Han går ut hårt för raggandet och börjar tidigt på kvällen testa på bluetooth-raggning, där han sitter och skickar bilder till tjejer. Han ser plötsligt namnet SexyChick på bluetoothen och förstår att här kan han lägga in en stöt. Han skickar bild till henne och får meddelanden tillbaka. Han har verkligen sin chans att få till det nu, han är på gång. Då släpper Anne bomben; Det är hon som är SexyChick. Rille har raggat på sin väns mamma.

Vi blir några stycken som blir sittande på stället vi är på. Pege hittar en tjej i baren som hänger med till bordet och försöker bli med i gemenskapen. Först när jag och min mor gått och lagt oss verkar hon ha lyckats och hon och Rille finner varandra. Efter nederlaget med SexyChick är Rille till sist tillbaka på banan. Tyvärr dricker tjejen väldigt duktigt och det slutar att hon spyr framför honom. Detta har inte att göra med att Rille skulle vara motbjudande, det är jag övertygad om, men flickebarnet hade fått i sig lite väl mycket att dricka samt att klockan vid det här tillfället är långt efter 03.00 och de flesta har hållit igång sedan vi kom på båten vid 18.00. Vem kan klandra henne? Jo, Rille kan klandra henne.
Nu skiter Rille i hela grejen. Efter att ha varit på god väg att bli styvpappa åt sin jämnåriga kompis och efter att ha undgått en spya med nöd och näppe känner han inte att det är någon idé, Ålandsbåten är inte ett forum för att ragga upp friska brudar som inte har fullvuxna barn, det in ser han nu. Så han går och lägger sig.
När han ligger i sängen, troligen ganska berusad, så upptäcker han ett bälte. Han förstår inte vid tillfället att det bara är till för att hålla sängkläderna på plats så att de inte ska falla ner då sängen är uppvikt, utan i hans alkoholförgiftade hjärna får han det till att detta självklart är en anordning som är till för att han inte ska behöva ta skada om båten skulle köra chickenrace med Silja Line eller om vi skulle gå på grund. Så han spänner bältet över sig och somnar.
Så slutar historien om den stackars Rille och hans tappra försök att ha en rolig kryssning. Vi kan bara hoppas att han får bättre lycka på nästa Ålandskryssning.

Inga kommentarer: