lördag, juni 14, 2008

Åland, Stockholm och hunden

Jag har vetat i några veckor att jag och min bror ska på en resa som studentpresent. Vi har inte fått veta var, bara när.
Just nu sitter jag i Stockholm hos Pege och Anne. Vi ska på Ålandskryssning med Cinderella till Åland, med trerätters, champangefrukost och massor med alkohol däremellan. Och taxfree förstås! Snus, dricka, märkesväskor och parfym, här kommer jag!

Efter kryssningen stannar vi kvar i Stockholm till tisdag morgon, då vi måste hem för att hinna med ett veterinärbesök. Simon Simpalonius blev sjuk i går (Hundjäkeln kände troligen på sig att vi inte hade tid med sjukdom i leden) och vi kunde inte komma på hur. Han var stel och hängig och då och då så skrek han av smärta. Vi blev ganska stirriga och jag började befara att den enda kille som älskar mig helt förbehållslöst skulle tas ifrån mig. Det visade sig hos veterinären att han hade ont i nacken och han fick smärtstillande och inflammationsdämpande. Förhoppningsvis stannar det här och det är bara en inflammation runt kotorna, jag hoppas verkligen det. Min lilla, lilla vovve får inte vara sjuk.

Inga kommentarer: