tisdag, juni 10, 2008

Du vet att när du blir stor så är du ändå alltid min lillebror

Tack till er som kommenterade förra inlägget. Var inte ute efter sympatier, utan behöver bara skriva ner mina egna tankar ibland så att jag får rätsida på vad jag tycker och vad jag egentligen borde tycka.

I går var en intressant kväll. Krogen till 2, där vi hamnade av en ren slump och sedan stannade längre än väntat och drack lite cider och mycket vatten mest för att ha någonstans att sitta och umgås. Vid 01.30 ungefär kom mamma och pappa in till stan för att skjutsa min bror hem och då passade jag på att åka med eftersom jag behövde städa gästrummet som jag sover i när jag är hemma hos mina föräldrar. Nicklas var trött men förvånansvärt nykter då han klev in i bilen.

När vi kom hem så gick Nicklas för att ta en dusch. Vi andra sitter och äter falukorvsmackor, eftersom det är högsta modet i vår familj just nu, när vi hör ett brak inifrån badrummet. Mamma går efter några sekunder och ropar på Nicklas. Han svarar inte. Efter lite mer ropande och bankande så svarar han lite osammanhängande på frågorna om vad han håller på med och om han lever. När han kommer ut visar det sig att han somnat och sedan på något sätt ramlar så att han slog huvudet i kranen, riktigt hårt. Han har jätteont och berättar att han kräktes när han vaknade till efteråt.

Hela historien slutar efter att vi suttit och hållit honom vaken i 2,5 timme och ambulansen kommer och plockar upp honom och kör honom till Sundsvall. Nu är han hemma igen med hjärnskakning. Han är verkligen skillad den där killen, han brås på sin storasyster.

Inga kommentarer: