tisdag, maj 13, 2008

Pipa med vatten

Jag hatar att duscha. Jag blir trött av det eftersom det är så mysigt med varmvatten och dessutom är det helt otroligt tråkigt. Ändå duschar jag faktiskt nästan varje dag. Något jag hatar ännu mer än att bara duscha är att duscha hemma hos mamma och pappa eftersom de har ett vattentryck som inte ens förtjänar namnet, det är inget vattentryck i duscharna.

Så när jag stod där och hade schamponerat in håret faller min blick på en trevlig blå sak. Den är av plast och ser precis ut som en väldigt blå och väldigt stor pipa av sjöman-med-stort-skägg-modell. Jag är ju inte mer än människa så jag fyller självklart denna pipa med vatten och sätter fast duschmunstycket ovanför huvudet. Sedan står jag där och sköljer ur håret samtidigt som jag står och blåser i pipan. Blubb blubb. Blubbelubbelubb. Funderar lite över hur konstigt det skulle se ut om jag hade ett skägg att matcha pipan med. Blubb.

Så tar ju duschen slut. Jag springer ut med pipan i högsta hugg och frågar familjen hur det kommer sig att de har en leksakspipa i duschen, det finns ju inga barn kvar i hushållet. Min mor upplyser mig, inte så lite roat, om att det inte alls är en leksakspipa. Det är hennes nässköljare. Det stora hålet fyller man på med vatten och låter det rinna in i näsan. Det lilla hålet jag nyss stått och blubbat i är alltså det som ska in i näsan.
Så nu vet jag hur det smakar att slicka mamma i näsan


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahaha=) Mysigt värre!

Anonym sa...

Dom där är skit bra! Lite salt och vatten rensar bort all skit i bihålorna :) Men vart har hon köpt den?

Eomin sa...

Tezz: Finns på hälsobutiker, såg en sådan på den i Härnösands centrum idag.