lördag, maj 31, 2008

Money, money, money

Än en gång så avstannar bloggandet. Den här gången är det inte för att jag har mycket att göra, utan tvärtom. Jag har för lite att göra för att komma på de underhållande sakerna.

I kväll är det fest. Och jag har varit på marknaden fram till nu. Helt underbart planerat, men jag har inte kollat på klockan alls sedan jag vaknade idag.

För första gången på länge har jag ångest inför räkningar. Jag har en räkning som jag för tillfället inte kan betala och det är första gången på ett år som den här ångesten dyker upp. Det är inte som att återse en gammal kär vän. Jag förstår inte hur jag kunde missbedöma min ekonomi så kapitalt. Jag måste ha haft tillfällig sinnesförvirring eller något.

Veckans plus: Ledighet, goda vänner, tivoli och karuseller.

Veckans minus: CSN som inte betalar ut studielån, ungkarlsliv och överblivet skolarbete som måste göras.

Inga kommentarer: