fredag, maj 16, 2008

Stegräkning

Men nu tog jag mig äntligen råd och skaffade mig en stegräknare. Idag har jag gått över 10 000 steg utan att anstränga mig överdrivet mycket. 5000 steg fick jag under halva dagen bara genom att gå omkring i skolan och hemma, och 4000 steg fick jag på en kvällspromenad. Sedan räknar jag med att jag gick minst 1000 steg innan jag satte på mig den eftersom jag kutat omrking i ett stort sjukhus på morgonen och sedan gick fram och tillbaka till macken och så där.

Det gick bra på röntgen. Får svar under nästa vecka hur det ser ut, men sköterskan berättade att hon kunde se tre njurar. Helt sjukt. Nu hoppas jag bara på att alla tre fungerar, eller åtminstone två, eftersom jag suttit och läst skrämselpropaganda om att de brukar ta ut varandra så att man till sist blir tvungen att transplantera en till njure för att klara sig. Nu räcker det faktiskt. Inga fler överraskningar nu

Inga kommentarer: