torsdag, maj 22, 2008

Konsert 3

Konserten i går gick riktigt okej. Vi kickade ass, även om jag gjorde flera småfel som inte märktes så tydligt eftersom jag höll god min. Men det här med låttexter, antal verser och att träffa cymbaler kan vara lite lurigt.

Nu är det sista skoldagen. Kanske den sista skoldagen jag avverkar på Härnösands Folkhögskola för resten av mitt liv. Det känns vemodigt, men nu är det dags att gå vidare. Men det känns lite läskigt. Snart är jag inte en del av folkhögskolan. Snart är jag bara en individ med ett tidsbestämt jobb.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Gumman !
Måste bara få säja att hur mycket fel du än kan komma på att sjunga eller hur mycket fel du än spelar så är du ändå B Ä S T !Jag / vi är så otroligt stolta över dej och den utveckling du gjort med ditt liv. Du har gått ifrån att vara en trumpen, utbränd, väldigt överviktig, alltid sjuk, och ganska isolerad tonåring till att slå ut till den otroligt vackra och fulländade blomma som du är i dag! Det strålar om dej och du syns verkligen i mängden. du har alltid varit vacker i våra ögon men nu är du så otroligt tjusig så när man satt där på skolavslutningen så fick man nypa sig i armen för att kontrollera om det verkligen är sant att det var våran "lilla" dotter som stod där framme på scenen och strålade (ägde). Det var som din rektor sade efter att du hade framfört sången " av längtan till dej" där en del av texten lyder...- "för att träffa den vackraste människa jag nånsin mött" När han sade att för mig Carro är du en vackraste människan jag nånsin mött!!!
Då kände jag att det är så skönt att du får all denna bekräftelse efter den strävsamma resan du gjort ! Och jag kan bara hålla med honom. Dessutom är du inte bara vacker på utsidan utan framförallt även på insidan. Du är en otroligt trevlig och bra person som nu är vuxen " på riktigt". Om det fanns ett stipendium att få för den person som utvecklats, mognat och även förändrat sig mest under sina 2 år på folkhögskolan så tycker jag/vi att du hade varit en självklar vinnare ! Det var helt rätt ställe för dig att komma till och du har haft helt enormt trevlig och kompetent personal där som stöttat dig och en tacksamhets tanke går till dem i dag !
Vi älskar dig Carro !
Mamma och Pappa