måndag, maj 05, 2008

Moralens förfall

Jag låg och såg på Dr Phil eftersom jag borde plugga inför samhällsprovet i morgon och då drar man till vilka ursäkter som helst för att slippa. Dagens ämne var om "häng" på byxorna. Överambitiösa människor ansåg att hiphopen bidrar till moralens förfall genom att skapa det idealet. Det drogs också upp att det egentligen kom från fängelserna och att det var ett sätt att visa sig villig inför andra killar i fängelset. Flera delstater har till och med gjort det olagligt att ha byxorna nedanför rumpan, även fast modet även kräver att man ska ha heltäckande boxershorts under så att man inte visar rumpan.
Men alltså, hur tänker de? I varje jäkla hiphop-video får man ju se halvnakna tjejer. Oftast bara i en minimal bikini och nätstrumpor och dylika outfits. Hur kan det vara ofint att visa kalsongerna men fint att visa mage, halva rumpan, halva brösten och i stort sett hela kroppen så länge det gäller tjejer? USA är sannerligen ett konstigt land.

Jag har suttit och lyssnat igenom Britney Spears "Baby one more time" några gånger nu. Det strider mot mina principer. Änny mer pinsamt är att jag ska sjunga den på vår konsert den 21 Maj. Tack och lov blir det rock av den gamla dängan, killarna i klassen kan man minsann lita på.

Inga kommentarer: