lördag, juni 06, 2009

Vikten av mat

På sista tiden har jag börjat äta ganska mycket. Det senaste året har jag ätit lite och inte särskilt regelbundet, på en normal arbetsdag har dagsintaget varit två kokta korvar utan något till och lite chips eller riskakor. När jag har varit i skolan eller har haft praktik så har jag bara ätit lunch och en banan eller en macka. Ibland har jag ju dock stulit middag hemma hos mina föräldrar, så då har dagsintaget varit i stort sett normalt. Visserligen åt jag hela tiden ganska mycket godis.

Men nu äter jag frukost, lunch, middag och kvällsfika och då bara försvinner kilona igen. Mitt BMI har äntligen landat på att jag är normalviktig! Det är jävligt bra. Jag var orolig för att jag skulle gå upp om jag började äta mer än jag gjorde och det känns skönt att ha fått det bevisat att jag inte behöver svälta för att hålla vikten. Och dessutom har jag varit duktig och slutat äta godis och nu när det gått några veckor är jag inte ens sugen på det. Ja, duktig är ordet. Det är jag.

För 2,5 år sedan då resan startade trodde jag inte ens att jag skulle kunna nå min målvikt. Nu är jag 6 kg under målvikten. Det är helt galet. Nu ska bara självbilden hänga med. Jag kollar psykotiskt mycket på bilder av mig för att försöka inse att jag inte är fet längre. Jag försöker tänka lite extra på att jag allt oftare köper kläder i storlek M och till och med S. Snart kanske jag börjar fatta innebörden av det jag ser.

1 kommentar:

Marie sa...

Ja jävlar Carro, vilken skillnad!
Jättesnygg :)

//Marie