måndag, juni 22, 2009

Saker som verkligen borde stå i mitt CV

Jag har precis skrivit ett CV och det är alltid lika krångligt. Man ska ju tydligen framhäva sidor av sig själv som är lite extra bra men dom sidor av mig som jag i hemlighet är lite stolt över platsar liksom inte riktigt in i en jobbansökan. Så jag skriver upp dom här i stället.

  • Jag kan lägga min högra fot bakom huvudet. Den vänstra är dock hopplöst stel och når bara till toppen av huvudet.
  • Jag skriver oklanderlig svenska.
  • Jag har det största förrådet som jag känner till av värdelöst vetande. All fakta som inte kan gagna mig i arbetslivet fastnar i mitt minne, som när och var Gustav II Adolf dog, hur länge skäggagamer lever och var Skara ligger.
  • Jag kan vifta på öronen.
  • Jag har gått ner 70 kg i vikt.
  • Jag tycker själv att jag är väldigt fotogenisk, jag gör mig bättre på bild än utanför bild.
  • Innan jag ens fyllde 20 kunde jag kalla mig politiker.
  • Jag har troligen Västernorrlands största samling av klänningar.
  • Jag har 30 saker med motiv badanka i mitt minimala badrum.
  • Jag har 145 i IQ, enligt Mensa.
  • Jag kan stå upp i 9 timmar utan att få ont i fötterna.
  • Jag har ägt lite mer än 20 djur.
  • Jag har en samling med figurer från min favoritfilm, Nightmare Before Christmas.
  • Jag har varit i de flesta städerna i Sverige.
  • De flesta uppfattar mig som en pryd flicka.
  • Jag kan göra världens godaste sushi.
  • Jag har ett extremt minne för låttexter, oavsett hur bra eller dålig en låt är så sitter texten efter att jag hört låten några gånger.
  • Jag har träffat de flesta toppolitikerna personligen, som Mona Sahlin, Göran Persson, Gudrun Schyman, Lars Ohly, Fredrik Reinfeldt, Fredrik Federley, Alf Svensson m.fl.
  • Jag har läst hela bibeln.
  • Jag har vid flera tillfällen hållit tal på torg och i kongresshallar.
  • Jag har sjungit inför 10 000 personer.
  • Jag kan skjuta med 22:or, 6,5:or, älgstudsare och hagelgevär.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fy faan vad coolt Carro! Du är stenhård =)

Kram // Fia