söndag, juni 07, 2009

Den allsmäktiga listan

Jag och älskade Marina kom under ett 3-timmars samtal i natt (Morse snarare) på att en lista måste skrivas. En lista likt den i Bucket list där alla saker man ska ha gjort innan man dör ska vara uppskrivet.

Stora och små saker. Att ta examen vid universitet, äta sniglar, bo i Stockholm, sätta sig bredvid en okänd människa på en ganska folktom buss och börja prata med personen och gå en runda på stan osminkad.

Det känns som mitt liv står still, ingenting utvecklas just nu. Jag som alltid brukar gnälla över att saker förändras helt tiden känner att det varit lite stiltje på sistone, det har bara varit samma gamla jobb och skola. Så att ha en sådan lista att pricka av på kanske kan få livet att bli mer intressant och få mig att inse att jag hela tiden gör saker, hur små de än må vara, som gör att jag bygger på min erfarenhet.

Närmaste livsmål:
Gå och rösta i EU-valet. Sedan jobba med inställningen att det kommer bli en toppenkväll. Kom gärna in och prata en liten stund.

3 kommentarer:

Storm sa...

Jag rekommenderar varmt 101 mål på 1001 dagar. Har varit hur kul som helst samt frustrerande, irriterande, guld och gröna skogar och allt däremellan.

http://www.dayzeroproject.com/

Roberth sa...

Bra lista :) Har gjort allt utom en punkt :)

Patrik sa...

Underbar film, måste nämnas :)