söndag, juni 07, 2009

Beslutet om EU-valet

Nu vet jag vem jag tänker rösta på i EU-valet. Gudrun Schyman. Jag har alltid älskat den kvinnan, hon har vettiga åsikter, hon har jobbat med samhällets utsatta genom sitt forna arbete som socialarbetare, hon är starkt vänster och hon är ödmjuk till följd av sina tidigare alkoholproblem.

"Varför just jag då ? Ja - vem om inte jag. Jag har en gedigen kunskap om samhället efter 20 år som socialarbetare. Efter nästan lika lång tid i riksdagen (varav 10 som partiledare) har jag stor erfarenhet av parlamentariskt arbete. Jag behärskar opinionsarbetets alla konster. Eftersom jag har blivit både klok och smart genom åren räds jag numera ingen och imponeras inte heller av farbröder med makt. Jag vet ju varför de har den."

Jag är ingen extremfeminist. Men det är inte Gudrun heller. Så nu har mitt sinne lugnat sig, nu mår jag bra med vetskapen om att jag kommer rösta på någon som jag verkligen har förtroende för.
Och ni som inte dömt mig som manshatare och stängt ner fönstret i vredesmod än, gå och rösta i morgon. Även om du röstar blankt så försvarar du allas vår rätt att vara med och välja vilka som ska försöka ta till vara på Sveriges intressen i europaparlamentet.

2 kommentarer:

Roberth sa...

Hmmm, jag tycker du har oftast bra åsikter om allt. Men om Schyman tycker jag mycket annorlunda, hon är en ren skit, manshatare, accepterar bara män som ställer sig under hennes förtryck.

Nej hon är extrem, mycket extrem, dessutom fortfarande rå-kommunist även om hon inte erkänner det, inget fel på kommunism kanske men att hon ljuger är hennes största synd.

Samt att man varit någon form av socionom skulle kvalificiera personen i fråga till roller med makt ? Nej, socialarbetare är ofta bittra människor med nedvärderande syn på folk, lyssna hur deras intern snack kan låta exempelvis:

"Inkompetenta socialarbetare ödelägger människors liv"
http://www.youtube.com/watch?v=SnwtbqT79xU

Roberth sa...

En annan sak, jag röstade inte blankt, röstade inte alls för första gången.

Detta för att jag vägrar registreras i ett system som inte har insynskontroll, vill inte få min personlighet att registreras efter åsikt inom EU.

Anledning nummer två som är desto viktigare, folk röstar på "partier" i Sverige men Svenskarna har inte en enda aning om inom vilket partisegment som F!, JL, P osv kommer hamna inom, de kan plötsligt samarbeta med extremister, fascister osv.