måndag, oktober 27, 2008

Fel sätt att ragga

När jag var under 18, troligen en bra bit under, så fanns det en kille jag pratade med. Eller, självklart inte en kille. När man var i den åldern fanns det minst 30 killar om året som man pratade lite extra med över msn och telefonen.

Just den här killen brukar söka upp mig från olika användarkontot, alltid på ett känt ungdomscommunity, ett par gånger om året. Om jag minns rätt hade han flickvän vid tillfället och inget annat än väder, musiksmak och dylika normala saker avhandlades. Inget "Vi kanske skulle träffas och dejta" och inget "Jag tycker om dig".

Nu senast han tog kontakt skrev han "Jag vet inte om du minns, men det gör jag... Glömmer dig aldrig. Vet inte vad som hände. Vi snackade rätt mycket ett tag, sen bara dog allt. Jag tänker på dig ännu."

Allvarligt, vad är det att minnas? Att vi pratade lite under en kort period av mina tonår? Jag tror jag ska bli lite paranoid över det där. Det börjar kännas lite obehagligt nu.

Fast det kanske bara är i mitt huvud.

Inga kommentarer: