söndag, oktober 26, 2008

Favoritmat

Det finns tre maträtter jag inte kan föräta mig på. Lökringar (Okej, inte riktigt en maträtt, men ändå), sushi och raggmunk med fläsk. Särskilt det sista är ganska konstigt eftersom jag allt som oftast hyser en stor portion förakt mot husmanskost, exempelvis så klarar jag inte av att äta kokad potatis.

Jag får kalla kårar längs ryggraden bara av att tänka på den äckliga konsistensen och obefintliga smaken potatis karaktäriseras av. "Då har du inte provat färskpäärer!" brukar alltid någon smartskalle säga, men det har jag. Och king edward, mandelpotatis, bintje med flera är inte heller goda.

Jag satt nyss och åt raggmunk och fläsk som personalen på Tempo lagat till. Då kom jag på att jag satt och åt likdelar och då blev det äckligt. jag har lite vegetarian-komplex. Att äta döda varelsers kroppsdelar är inte fräscht, då skulle vi ju lika gärna kunna ta hand om de människor som dör och omsätta dem i köttindustrin.
"Hur vill Ni bli omhändertagen efter Er död? Begraven, kremerad eller styckad?"

Inga kommentarer: