tisdag, oktober 07, 2008

Farväl

Vila i frid
Rut Nordgren
30/6-1917 - 6/10-2008
Gammelfarmor, jag kommer alltid minnas dig som den enda i släkten som alltid hade ett särskilt gott öga till mig, alla andra har alltid gillat Nicklas mycket mer. Jag var jätterädd för dig när jag var barn men när jag blev över 10 år gammal så började jag förstå mig på dig.
Jag tror det här är det bästa för dig, att du fick somna in till slut. Dom sista åren, då du var dement, var du ju bara ett skal. Din själ har varit död i några år.
Jag kommer ihåg precis innan du dog psykiskt, hur rädd du var för att du själv märkte att du glömde mycket. Jag är ledsen för att du inte fick vara med på riktigt fram till nu. Allt hade nog varit annorlunda i släkten nu om du hade haft ditt medvetande kvar till slutet.
Nu är det slut. Nu är det bara en lång sömn kvar. Jag hoppas att du slutligen fått frid.

Inga kommentarer: