fredag, april 10, 2009

Spotify

Jag fick ju ett erbjudande av Bredbandsbolaget att testa Spotify gratis i några månader. Antog jag erbjudandet? Nej då, det är inte min stil att hänga på saker som en halv värld försäkrar är bra att ha utan jag måste vara obstinat och rebellisk ett tag. Så är det med allt. Vem var sist med leggings, bank-id, trådlöst nätverk, hemförsäkring och byxor? Jag, så klart.

Men nu bjöd Jonas in mig till Spotify och då kände jag att jag kanske skulle testa trots allt. Jag lyssnar ju sällan på musik eftersom jag har sådan otroligt spridd musik, allt från fransk gladpunk till norrländsk folkmusik. Och nu inser jag att Spotify är perfekt för just detta. 30 låtar med Les Fatals Picards, alla album med Euskefeurat, massor med musikalmusik som jag inte ens kunde ladda ner eftersom det sällan finns inspelningar, musik med Iced Earth och ManOWar... Världens bästa program.

Jag hatar alla er som sitter och trycker på Spotify utan att ha tvingat det på mig förut.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Spotify ÄR fantastiskt!

Anonym sa...

aaaw. du är så gullig. :) /Jon

Marina sa...

Jag vill också ha en "Jonas" o skaffa Spotify.

Roberth sa...

Spotify är inte dumt, men SNÄLLA testa Last.fm Player, det är INTE samma som deras webbtjänst (fast du använder samma fria konto).

Ladda ner det på www.last.fm/download och registrera dig.

Med Spotify så spelar du musik med en viss artist/grupp, charmen med Last.fm Player är att du skriver in att du vill spela musik med din favoritartist men istället för att spela upp enbart den artisten så spelar den från andra artister med som är likvärdiga och det fungerar ofta skitbra och mycket bättre än radio för att upptäcka musik efter genre/artist.

Spotify och Last.fm Player kompletterar varandra alltså suveränt.

Anonym sa...

Gratis Spotify Invites finns att hämta på www.home.no/spotifyinvite/ man får en egen privat Spotify Invite ifrån en online databas!