måndag, april 06, 2009

På vårdcentralen

Uttråkat samtal med min följeslagare och mor:

Jag: Jag har kommit på att jag är onödigt lång.
Mamma: Nähäää?! Skojar du eller...
Jag: Nej. Hade jag inte förstört allt genom att bli fet hade jag ju kunnat bli fotomodell eftersom dom alltid ska vara lite halvfula och hellånga.
Mamma: Jaha, du sa lång. Jag trodde du sa lat.

I dag förnedrade jag alltså mig själv till det yttersta och tog med mig mamma till läkaren. Jag har bott hemifrån sedan 3,5 år tillbaka, jag har skött alla mina besök hos läkare och olika myndigheter själv sedan jag fyllde 18. Men på grund av hur seriöst bemött jag blivit av läkare under det senaste året då jag konstant besökt vårdcentralen för att försöka hitta orsaker till och lindring av nackbesvären och hur jag blev bemött förra gången när jag var där för att kolla varför mitt hjärta slår 136 slag i minuten när jag ligger och slötittar på tv så har jag börjat inse att jag inte kommer bli bemött som något annat än en knarkare eller hypokondriker innan jag fyllt 65.

Men nu var mamma med och nu fick jag beta-blockerare och utredning på om sköldkörteln (Som tydligen sitter i halsen, minsann) är överproduktiv för tydligen kan hög puls ofta bero på detta. Struma, kallas det, och jag har alltid haft för mig att man dör av det. Men det gör man inte och det är inte allvarligt.

Det här var det bästa besöket jag någonsin haft hos doktorn. Mamma ska alltid få följa med, trots att hon tycker jag är lat(Av någon konstig anledning).

Nu ska jag och Marina plugga oss igenom natten.

2 kommentarer:

Northgrove sa...

Vad bra att det går framåt med det där i alla fall, hoppas ni kommer in på rätt spår snart. :S Däremot är det ju såklart tråkigt att det ens ska krävas att gå så här "långt" för att få någon sorts vettig hjälp alls. :p

Marina sa...

Pluspoäng till oss för att vi är så duktiga på att belöna oss med många timmars nöjen efter att ha pluggat så hårt, höhö........