fredag, april 03, 2009

Jeanstävling

Cubus har för tillfället en jeanstävling. Man går in till butiken, plockar ihop en outfit som innehåller ett par jeans och tar sedan ett kort framför en skärm och vinner i bästa fall därefter en weekend i London med 5000 kronor att shoppa för. Det här gav jag mig in på i slutet på min sista praktikdag, som jag hade just på Cubus som det känns riskfritt att berätta att jag var på då det nu är över, då kan inga galna fluktare komma in och observera mig. Bara för att man är paranoid innebär det inte att hela världen inte är ute efter en.

I alla fall var ju det ganska problematiskt. Jag har ju aldrig jeans och Cubus har sällan prickiga tröjor, ballongkjolar och klänningar med underkjolar i tyll så jag har problem med att plocka ihop en outfit av det slaget. Men efter en timmes plockande och provande var jag ändå ganska nöjd, jag gillar inte lila (Linnet) och jag gillar inte aprikos(Väskan) men det är väldigt populära färger just nu och de knyts samman genom sjalen. Och en skinnjacka har jag onekligen funderat på att skaffa, men korta jackor passar inte riktigt till alla mina klänningar.

Rosetten är snyggast. Hårprydnader är väldigt populärt i vår, så för första gången på 5 år är mitt hår populärt. Yay.

Vilken av bilderna är mest smickrande för outfiten? Jag kan inte bestämma mig för vilken jag ska skicka in som bidrag.



7 kommentarer:

Vargsinne sa...

Jag rekommenderar bild 1.
Klarast färger,och även om man inte ser 100% av kläderna,
så tycker jag du har en bra fotogenisk "posé",och så framhävs jeansen bäst (och det var väl själva poängen?).

Appropå "Bara för att man är paranoid...",
så rekommenderar jag även
"Folk påstår att jag är skeptisk, men det tvivlar jag på."

Sanna ord,sanna mina ord.

Marina sa...

Väldigt fina färger på dig, även om du inte är van dom. Jag gillar den första bilden, den var mest smickrande för outfiten och dessutom var du väldigt fin på den. Samtidigt var bild nr 2 mest "du". Men ja.. msåte ändå rösta på bild nr 1 :P

Onji sa...

Sista bilden! Fast då syns ju inte linnet..

Northgrove sa...

Jag gillar den första, eller sista, ja, i den poseringen i vilket fall som helst, eftersom jag gillar hur den liksom ger extra fokus på jeansen. Den första ser kanske aningen bättre ut för mig också, bilden fångar mer av dig där och ser nog lite mer professionell ut enligt mig. :)

Sara sa...

Jag röstar på bild 3 men jag gillar dej mer på bild 2 men där ser man larmen vilket stör mej:-). Du e verkligen snygg!!!!!!
Kramaar från Sara

Roberth sa...

Diggar mest bild numero 1, du ser så avslappnad ut där och tydlig nog.

Har inte tänkt på det förut, men du har samma hårfärg som min mormor ;) lol

Linda sa...

Nr 1 tycker jag :-D