söndag, april 26, 2009

Personen som behövde saken

Jag ska göra något väldigt ovanligt och skriva om en person jag ogillar. Jag har alltid satt ett värde i att inte skriva illa om personer eftersom de inte har en möjlighet att försvara sig i anslutning till det jag skriver. Men ingen kommer veta vem det här handlar om, så därför bryter jag för en gångs skull mot mina oskrivna lagar.

Men det här är så himla underligt. En person har gett mig något som personen behöver få tillbaka. Det är ingenting jag lånat, utan något personen tyckte jag skulle ha. Personen hörde inte av sig under en längre period och fick därigenom inte tillbaka saken som inte har något som helst värde för mig. Helt plötsligt kommer personen på att personen behöver få saken tillbaka, konstigt nog i anslutning till att personen blir sur.

Sedan händer det underliga. Jag ger förslag på hur personen ska kunna få tillbaka saken som innebär en lättare ansträngning för personen (Sätta sig i en bil och hämta saken på neutral plats), men personen vägrar svara på mina meddelanden så länge jag kommer med lösningar. Personen hör av sig igen. Jag ger en ny lösning på problemet och personen slutar svara än en gång.

Visst verkar det lite konstigt att någon behöver en sak så otroligt mycket men inte ens kan svara på meddelanden? Min slutsats är att personen vill få mig till sin lägenhet och döda mig. Eller helt enkelt vill utöva makt på något konstigt och barnsligt sätt. Personen är troligen inte bright nog att inse hur otroligt irriterande det är att behöva ta ansvar för det den behöver, men någon baktanke måste finnas.

3 kommentarer:

Roberth sa...

Tror inte personen vill döda dig. Men han (gissar på det könet) har en stor mani, sjuklig mani av något slag.

Ett förslag till dig, skicka prylen till någon av dennes föräldrar eller nära vänner.

Anonym sa...

Jag kan lämna den om du vill, kram E

McS sa...

Personen har antingen någon slags diagnos, eller så handlar det om någon slags härskarteknik.

Åk dit, ta med dig "E". Tänk vilken surprise för personen!

Eller lämna den utanför dörren eller nåt. Allt för att slippa människan.