torsdag, oktober 01, 2009

Lyxproblem

Hur gör man för att stanna i vikt? Jag provar att äta mycket mat och godis. Det gjorde att jag gick upp typ två kilo till en början men nu har jag gått ner tre. Jag har aldrig haft som mål att bli en mager varelse, bara normal med kvinnliga former.

För ett tag sedan då jag såg ett kort på mig själv såg jag en riktigt smal person och vetskapen om att jag helt plötsligt är smal slog bara till helt plötsligt. Den bilden tillsammans med klädinköp i storlek 38, 36 och nu 34 gav mig en insikt som jag borde ha fått för ganska länge sedan. Samtidigt kom jag på att jag inte vill gå ner eller upp i vikt mer. Nu vill jag stå still, jag har ett BMI på 23 och det är normalt. Nöjd så. Så frågan är bara hur fan jag gör nu, för att stanna. Att äta onyttigt fungerar i alla fall inte.

Och nog känns det som ett lyxproblem alltid. Jag kanske borde gå ner mer för att ha en säkerhetsmarginal ifall jag skulle gå upp senare.

1 kommentar:

Roberth sa...

Jag är avundsjuk på dig, du har lyckats bra, nej, skämtade... Jag är faktiskt stolt över dig som klarat detta så bra.

Du får väl stoppa i dig mer kolhydrater och proteiner ;)