måndag, september 28, 2009

Torsdag morgon

I torsdags skulle jag på kurs genom jobbet så jag hade beslutat mig för att gå upp 2 timmar innan jag skulle åka så att jag verkligen var vaken då jag väl skulle börja tänka. Eftersom mitt undermedvetna visste att något ovanligt var på gång så vaknade jag faktiskt på första alarmsignalen och låg kvar en liten stund och stängde av de andra alarmen och funderade över hur jävliga tidiga morgnar är. Jag hade gott om tid på mig men bestämde mig för att börja sätta igång med det tråkigaste, sminkning, direkt så att det var avklarat sedan.

Det var då, när jag skulle börja sätta mig upp, som jag insåg att något var väldigt fel. Kudden följde liksom med upp. Lade mig ner igen och började känna efter på den sidan av huvudet som satt fast. Där fanns något hårt där som band samman håret med kudden. Efter en långsam rekonstruktion över natten så insåg jag till sist vad det var. Tuggummi. Jag hade somnat medan jag låg och tuggade på sådana här stora bubbelgum och tre av dem hade när jag attacksomnade letat sig ut ur min mun och kletat sig fast mellan mig och sängkläderna.
I det läget var jag för en gångs skull glad över att jag gått upp överdrivet tidigt. Efter en sökning på Google så hittade jag ett tips som innefattade aceton och efter att ha hällt aceton i håret upprepade gånger, slitit bort hårtestet och kammat frenetiskt så luktade jag starkt av aceton men hade det mesta av håret i behåll. Bilden är tagen då det mesta i hårbottnen äntligen hade försvunnit. Och kuddöverdraget... det ska nog begravas.

1 kommentar:

Roberth sa...

Du hade en underbar tur bortsett från ditt hår, fasiken om du hade fått det i luftstrupen i sömnen. Ajaba, inga tuggumin eller rökning i sängen ;)