fredag, september 04, 2009

Hovrapportering

Förra inlägget handlade om den usla lokaltidningen. Nu måste jag klanka ner på kvällspressen. Allvarligt talat, är det här ens att betrakta som en nyhet? Tror Expressen att vi ska sätta lunchen i halsen och tänka "Shit pommes!" då vi ser att Victoria hejar på Sveriges damlag i fotboll? Varför skulle hon inte göra det när hon ändå är på plats? Jag hade nog sett det som mer av en nyhet om det hade stått att hon hejade på motståndarlaget.

Konstigt med en irrelevant artikel om kungafamiljen i Expressen, blaskans hovreporter Johan T. Lindwall ser ju annars ut att vara en sansad kille. Inte.

Nej. Jag gillar verkligen inte hovet. Senaste nyheten är att Madde har tjuvrökt igen. Alla tjafsar om vilken taskig förebild hon är men jag tycker man missar den stora poängen. Hon sitter och röker upp MINA pengar. Alla säger att socialbidragstagare har det bra och att de ska dra in på rökning och alkohol och gud vete allt för att kunna leva på det ynkliga bidraget medan en av Sveriges största bidragstagare ses som en förebild. Något är jävligt snett med samhället idag. Prinsessan Madeleine eldar upp mina pengar!

2 kommentarer:

Mange sa...

DN 11/8 om prinsessan Madeleines förlovning, Åsa Bönnelyche, hovreporter på Svensk Damtidning berättar: "Madeleine har längtat efter att bilda familj. Alla hennes vänner gifter sig och får barn, de är ju i den åldern. Jag tror att hon legat på kungen".

H.M. Konung Carl XVI Gustaf sa...

Hovet väljer att förneka allt i din artikel, vi ser att du är en fin och bra medborgare, men endast MED + borgare och inte borgare i sin egen epitet varav vi bjuder på en salut för dig tjänare av konungariket Sverige.

H.M. Konung Carl XVI Gustaf