fredag, oktober 09, 2009

Problemlösning

Vad allt går snabbt ibland alltså. I snart ett år har jag väntat på en operation som ska befria mig från lite överflöd efter min viktnedgång och nu är den helt plötsligt satt till måndag den 19 oktober. Har försökt ringa för att få mer information men de få nummer jag har att tillgå hänvisar bara till att personerna har semester eller inte är tillgängliga så jag vet inte ens hur länge jag blir handikappad, men om jag minns rätt är det en månad det handlar om.

När jag fick brevet i tisdags så blev jag lite överraskad och jag behandlade det på ett vuxet sätt som vanligt. Jag satte mig och lade patiens i en halvtimme innan jag till sist kunde greppa det hela och ringde till mamma för att berätta nyheten och sedan till försäkringskassan och till arbetsgivare för att försöka ordna försörjningen. Min arbetsgivare berättade senare att man kunde höra paniken i rösten på mig då jag ringde. Tack och lov så ställer de upp och betalar sjukpenning för mig som att jag vore fast anställd trots att jag är timanställd, så det löser sig med den biten.

Så nu har jag bara rädslan för själva operationen kvar. Det kommer göra skitont och mitt i läkandet ska jag dessutom lyckas flytta för det problemet löste sig också. Min arbetsgivare köper även min lägenhet och jag flyttar snart till mitt lilla hus.

2 kommentarer:

Roberth sa...

Du tjänar säkert inte en massa på ditt jobb men du har en guld arbetsgivare ändå som bryr sig och tar hand om dig :)

Men fy f** vad jobbigt slut på året du kommer få, samtidigt förlösande då ditt liv tar en ett stort steg framåt :)

Hanna sa...

Vad skönt att du får en operation! Men fk betalar ju sjukskrivning vare sig du är fast anställd eller inte och har en registrerad inkomst hos dem...