fredag, maj 01, 2009

En dag på hospitalet

07.50 Väckning.
08.00 Frukost och mediciner.
08.30 - 12.00 Sömn, till följd av medicinerna som gör mig lite dåsig.
12.00 Lunch.
12.30 Fortfarande lunch, sköterska väcker mig för tredje gången med hot om att jag inte får någon lunch om jag inte kliver upp. Får samtidigt fler mediciner.
13.00 - 17.00 Plats för allehanda krävande aktiviteter, som att duscha, se på tv, läsa, prata i telefonen, sova lite till, kolla facebook. Klarar inte av att sitta upp längre stunder eftersom det gör för ont i nacken. Här kläms även en till medicinstund in, klockan 16.00.
17.00 Middag. Stor uppståndelse bland patienttruppen. Var det verkligen det här jag beställde? Visst är dom 5 minuter sena?
17.30 Dötid. Patienttruppen diskuterar brutna fötter, Jehovas Vittnen och cancer.
19.00 Kvällsfika. Patienttruppen diskuterar hur dagarna flyter ihop och om det var igår det där goda serverades.
20.00 Kvällsmediciner. Stor uppståndelse. Dagens stora händelse.
20.30 och framåt: Dötid. Insomning. Klagomål om sömnstörningar.

2 kommentarer:

Piotten sa...

Hoppas du blir bättre i nacken snart!

Roberth sa...

Hmmm, du borde köra lite Twitter så från din mobil med så mycket småhändelser :)

Är det så starka mediciner att du somnar av dem ?