måndag, februari 18, 2008

Reningsprocess

Jag har haft en nästan internet-fri helg och så har jag låtit bli att bli full även om det blev några öl i fredags. I bland behöver jag det här. Att bara ta det lugnt och försöka hitta andra värden än alkohol och internet att fylla upp min fritid med. Att spela dinosaurie-spel, 500 eller se filmer och serier är minst lika mycket värt, särskilt på grund av att man interagerar med andra människor i stället för att sitta bakom varsin skärm och kalla det sällskap.

Jag har alltför lätt för att sätta mig framför datorn och fastna där i stället för att faktiskt göra något jag mår bra av. Jag funderar nästan på om jag inte borde säga upp internet, snacka om att jag skulle umgås med andra då. Frågan är bara hur mycket jag egentligen vill umgås med folk.

Inga kommentarer: