onsdag, februari 13, 2008

En sån där period.

Period-varning. Nej, jag har inte mens. Jag har en sån där period. En sån som man helt enkelt får. När man sitter och funderar hur lite det här livet var ämnat åt en. Herregud, människans kall kan inte ha varit att få musarmbåge, bli utbränd och supa sig fulla nog för att möjligen kunna hitta en livskamrat. Det var bara inte så här det skulle vara.

Till saken hör att jag helt klart är en sån där naturliga urvalet-individ som skulle blivit dödad direkt, om inte av björnar så i alla fall av mina allergier för utomhus-världen. Men jag vet inte, utan att vara suicidal, om livet är så himla mycket värt att leva när man bara stressar igenom det. Vi är inte till för att virussöka våra datorer, grubbla över hur ekonomin ska gå ihop, vara rädda för att kärnkraftsverk ska explodera eller att fördjupa oss i regeringsformen, vi ska ju vara där ute och föra släktet vidare.

Människan är det enda djuret som anser att det borde vara lyckligt. Det ställer till problem.

Inga kommentarer: