fredag, februari 08, 2008

Matte

Här om dagen, närmare bestämt i måndags, blev jag äntligen klar med Matte A, kursen jag kämpat med i flera år, helt allvarligt. Anledningen är visserligen att jag hoppade av strax innan betyg skulle utdelas i gymnasiet, samt att jag var sjukskriven halva förra läsåret. Till sist, efter 13 år i skolan har jag äntligen fattat hur matte går till. Jag grät av lycka över att det äntligen var över och att jag skulle ha sovmorgon på måndagar resten av terminen. Dock är jag ju inte världens smartaste människa så idag började jag fundera på att ändå prova mig på Matte B också. Det kanske bara tar 13 år till innan jag fattat den kursen. Byebye, sovmorgon. Välkommen helvetiska måndagar. Men jag ska nog fundera på det beslutet ett bra tag till...

Usch. Jag har ångest. Nu är mina värktabletter snart slut och jag har fortfarande ont. Det här kommer bli hemskt. I morse var jag så pass begåvad att jag halkade igen och föll bakåt och även denna gång i Timrå. Det ligger nog en förbannelse över det stället. Jag har dock lärt mig lite och lyckades hålla upp huvud och nacke denna gång.

Förresten så blev det en dedikation i Jimmys blogg. Både jag och Fridah är tårögda av stolthet.

1 kommentar:

Ramrod sa...

Kan bara säga att Matte A faktiskt är den svåraste kursen i matte, Matte B är egentligen busenkel i jämnförelse.

Jag och en kompis skulle läsa Matte B förut, eftersom jag har IG i det sen Gymnasiet pga skoltrötthet. Vi började nog lite i fel ände tror jag, för efter 3 sidor i boken fastnade vi =)
Vi hade fått en tjock bunt papper av läraren med övningsuppgifter från Matte A att göra först, enligt henne, men vi tänkte att så svårt kan det väl ändå inte vara, men tji fick vi. Hade nog gått lite väl många år sen vi höll på med matte.

Så min rekommendation är ska du läsa Matte B, gör det nu på en gång då du har Matte A kursen färskt i minnet. Och Matte B är bra att ha när man söker olika jobb också.