söndag, februari 10, 2008

Loke

Jag har hittat en helt underbar artist i dagens idiotiska musikindustri. Han heter Loke Nyberg och gör sådan där musik som inte är massproducerad och gjord med hjälp av alltför många datorer. Texterna kan både vara roliga och slagfärdiga samtidigt som vissa låtar är djupa och nästan otäcka att lyssna på.



Nu kommer poängen; Jag anser att de som gillar hans musik efter smakprover borde ta och köpa hans cd i stället för att ladda ner den. Japp. Eomin Nordgren, kvinnan med den mest liberala synen någonsin vad gäller nerladdning har hittat den första cd:n, sedan jag köpte Spice Girls och Aquas plattor när jag var 10, som jag anser är värd att betala för eftersom jag hittat en artist som inte är alltför känd och som jag anser borde ha råd att fortsätta skapa musik.

För de som vill läsa mer om denna musiker eller till och med följa min uppmaning att köpa en cd kan göra det här.

De 5 bästa låtarna jag upptäckt hittills:
1. Allt du är
2. Dialog mellan älskande del x
3. Andas
4. Expojkvännens sång
5. Sommarkatt

Inga kommentarer: