söndag, februari 03, 2008

Gamla mamma


Lilla, lilla mamma. Du måste sluta bli äldre! Det här går för snabbt! Jag kommer ihåg medan du fortfarande fick visa legitimation på systemet och när alla komplimerade dig för din släta och ungdomliga hy. Den här utvecklingen går för snabbt, du ska inte vara 46 redan! Förstår du inte att om du ska fylla år så här ofta så kommer du vara över 80 innan någon av oss hunnit förstå hur det hände. Och du förstår själv vad som händer strax efter det.

Jag är vuxen nu, det är jag nog trots allt. Men att ha er som en vilande trygghet där i bakgrunden är en av de saker som ändå tar mig igenom dagarna. När vi inte pratat på två dygn känns det jättekonstigt och då ringer jag ju bara för att få prata med er, inte för att jag behöver utan för att jag bara vill kolla av att ni fortfarande sitter där ute på landet och väntar på mig.

Nej du, mamma, i fortsättningen får du bara fylla år på skottår.

Inga kommentarer: