måndag, februari 04, 2008

Fan

Nu har mitt humör börjat sjunka drastiskt. Värken från nacken, som jag gjorde illa tidigt på söndagen den 27 januari, får mig inte att bli en särskilt lätt person att umgås med just nu. Jag somnar när jag åkt bort för att umgås och se film, är irriterad och lynnig och är jag inte det så är jag ganska väck av värktabletterna.

Ska få komma till sjukgymnast på fredag för att se om det finns något att göra, annars är det bara att vänta och hoppas på att det går över.

En oerhört irriterande sak är att mitt frikort på sjukvård går ut på onsdag och jag har tre läkartider inbokade efter det samtidigt som jag har under 1500:- kvar att leva på månaden ut. Om nu Sverige går så bra som moderaterna påstår, varför gör de då inte sjukvården HELT gratis? Hur kommer det sig att vi kan ha en så blomstrande ekonomi utan att vi märker något annat än prishöjningar på tobak, alkohol, bensin, livsmedel m.m.? Var går egentligen skatten? Det skulle jag bra gärna vilja veta.

Inga kommentarer: