onsdag, augusti 11, 2010

...och så var vi igång igen

Jag har känt ett behov av att starta upp den här bloggen igen. Det är helt sanslöst att det sista inlägget är skapat 2010-01-01, det är mer än åtta månader sedan jag skrev sist! Jag skyller det hela på idétorka samt att jag helt enkelt inte kände mig ett dugg inspirerad. Jag har funderat på om jag inte ska sätta igång igen under en tid men helt enkelt inte haft orken att skriva det första inlägget och försöka sammanfatta de senaste åtta månaderna på ett bra sätt. Så vi tar en kort uppdatering om det viktigaste.

Några saker har ändrats sedan senast jag uppdaterade den här bloggen. Jag bor inte längre ensam i ett litet hus utan bor nu tillsammans med sambo och två bonusbarn i en stor lägenhet i centrala Härnösand. Jag har också hunnit byta jobb, jag jobbar inte längre på en bensinstation utan jobbar i stället sedan i mars på kundtjänsten hos en av Sveriges största leverantörer av Digital-TV/Bredband/Telefoni. Det är nog de två största förändringarna som inträffat under de senaste åtta månaderna, allt det andra som hänt är saker som passerat utan att lämna några större avtryck.

Jag har dock blivit fjolligare så risken är att jag faktiskt komma börja blogga som en tjej ibland. Nu när jag har ett yrke där jag kan klä mig i valfria kläder och ha valfri frisyr när jag går till jobbet så har all återhållen fåfänga bara exploderat.

Vi får se vad som händer med det här. Nu är det första inlägget avklarat i alla fall.

4 kommentarer:

Maria sa...

Va kul att se att du har en blogg :) ännu en att följa så nu får du uppdatera varje dag så jag får nått att läsa :)
Kram Mia

Mamma Mia sa...

Hej gumman !
Vad kul att din blogg vaknar till liv igen. Det blev så tomt när du slutade skriva. Jag har fått många glada skratt av din blogg så det känns kul att du väcker liv i den igen.
Kram Mamma

Jonas N sa...

Kul att se bloggen aktiv igen!

Ja, jag känner igen det där med att när det kan bli glapp mellan inläggen, och så blir det bara ännu mer att sammanfatta, och så vill jag bara skjuta på det ännu mer eftersom det blir så mycket att ta tag i, osv.

Så jag kan tänka mig hur det kändes efter mer än åtta månader! Och dessutom ska det ju vara kul att blogga. Det är ju verkligen bäst att ta en paus från det om det börjar kännas besvärligt, eller som ett jobb. Samtidigt har jag också som du säger en sorts naturliga svängningar i vilket "sug" jag känner.

Så bäst är väl att köra på helt kravlöst!

Grattis till alla framsteg i vardagslivet! (gud vad torrt *det* lät då, haha!)

MaBinta sa...

Men äntligen! :)