torsdag, augusti 12, 2010

En månad kvar

Om en månad smäller det, då kanske vi slutligen slipper den nuvarande regeringen. Jag är dock inte helt säker på vilket parti som ska få min röst ännu, klart är att högerpartierna inte riktigt är min grej. Inte alls min grej till och med. Partier med för liten agenda går också bort, om ett parti ska få min röst kan de inte bara fokusera på fildelning, feminism eller sjukvård för jag vill lägga min röst på ett parti som har en plan som överensstämmer med min vision inom alla viktiga områden.
Jag antar att alla jag känner är smarta nog att gå och rösta, det är helt uteslutet att människor i en demokrati inte ens orkar släpa sig iväg för att lägga en blank röst. Om man inte röstar alls så kan ingen veta om statistiken betyder att folk är för lata för att pallra sig iväg till vallokalen eller om det hela handlar om att de valbara partierna helt enkelt inte kan erbjuda något av intresse. Det bästa är då att lägga en blank röst, då visar man att man bryr sig om det demokratiska valsystemet men helt enkelt inte har hittat ett alternativ som passar.

Har ni andra bestämt er för vilka ni ska rösta på?

Inga kommentarer: