söndag, april 20, 2008

En vanlig ovanlig helg


Nu sitter jag på min bärbara dator och skriver, den jag fick av Tobbe. Den är underbar och jag funderar på att gifta mig med den.

Vi var ut i går. Var först hos Siméla och gick sedan ut på Kajutan. Jag är lite osäker på vissa saker dock, minnet är lite luddigt. Men det var egentligen en ganska perfekt utekväll. Jag var inte för nykter, inte för onykter, hade roligt, gjorde inte bort mig. Så ska utekvällar vara. Vi gick hem ganska tidigt, innan man hann bli spyless.

I dag var vi ner på stan och köpte varsin hamburgare och gick till Mellanholmen och satte oss på scenen och åt och njöt av solen. Vi fick då sällskap av en man med en ölburk som visade sig heta Björn. Mannen alltså, inte ölburken. Jag är fortfarande glad efter det mötet, jag älskar när personer tar kontakt och berättar om sitt liv. Han var sjöman och hade jobbat som det i 30 år. Vi pratade drogpolitik, om välkända idioter i stan, om åldersnoja och han berättade om mycket som han varit med om. Att få inblick i andra människors liv är ett intresse för mig. Björn är en sådan människa som jag troligen aldrig skulle snubbla över och än mindre ta kontakt med vanligtvis. Det är synd. Jag gillar att höra om livsöden som skiljer sig så mycket från mitt eget.

Inga kommentarer: