tisdag, december 07, 2010

Det går bra nu

Som vanligt lyckades jag inte hålla i ambitionen att faktiskt uppdatera bloggen då och då, helt plötsligt hände massor av saker och jag ville inte skriva något om det under den tiden som det kunde ha kommit mycket dumt som jag senare skulle ångra att jag publicerat. Efter den tiden så har jag helt enkelt låtit bli att ta upp bloggen igen för att jag inte vetat hur jag ska skriva om det som hänt.

Men det är inte så himla svårt som jag tror. Det här räcker; Jag är singel igen och bor tillfälligt hos mina föräldrar. Inom en månad bor jag förhoppningsvis inte här igen, jag är väldigt tacksam över hur mycket de ställt upp och fortfarande ställer upp men det känns inte bra att bo hemma igen för första gången på sex år. Allt känns riktigt, riktigt bra. Det var under två veckor som allt kändes hopplöst och själva vanan kändes svåra att vara utan men sedan nådde all information mig, om vad mitt liv egentligen varit, och efter det har det varit lätt att gå vidare och glädjas åt alla nya möjligheter och att jag fick den chansen. Väldigt mycket har redan förbättrats och resten är inom räckhåll, till exempel som att kunna flytta till en egen lägenhet igen snart. Hyran är nu färdigbetalad för den gamla lägenheten så nu måste jag bara hitta det boende som bara står och väntar på just mig.

Inga kommentarer: