måndag, december 14, 2009

Hem ljuva hem

Ja, lång tid har passerat sedan jag senast orkade skriva här. Min ursäkt är att jag hållt på att stressa ihjäl mig med kombinationen arbete + liv + flytt. Dessutom har jag kommit i en underlig passion för julpynt nu när jag har ett litet hus att fixa i, det känns mer värt att pynta i ett hus än i en lägenhet på tredje våningen. Har till och med kokat kola, som dock blev misslyckad till konsistensen men i övrigt sjukt god, och bakat pepparkakor och dekorerat dem med glasyr.

Bilden ovan är tagen utanför mitt köksfönster. Från stången hänger det juliga pepparkakor i form av hjärtan, en elefant, en kamel, en gris och en häst. Herregud, jag skulle kunna gifta mig med det där fönstret!

4 kommentarer:

Roberth sa...

Jag diggar ditt fönster, stillsamt och juligt :)

Robert sa...

Det där med julpynt är lite äckligt, familjärt och rart så man kan börja grina. Om man nu är lagd åt det hållet. Men fan vad nice med hus! = )

//Robert

Northgrove sa...

Hoppas att du har en fin jul! :)

Roberth sa...

Usch, nästan samma namn som jag, fast du vet att jag gillar pynt :)